Az 1940-es évek technológiai fejlődésének hatására ismét új anyagok jelentek meg: elérhető lett az akril, a nejlon, megjelent a poliészter, majd az 50-es évek végére pedig a lycra. Ezek az innovációk lehetőséget adtak kreatív újításokra, melyek a kereslet növekedését vonták maguk után.
A mozi, a zene és a sajtó is egy új életstílust sugallt, melyet minden társadalmi réteg a magáénak érezhetett: megjelent a rock and roll, a farmernadrág, a bőrdzseki és a bikini lett a divat. Az amerikai életstílus és a fiatalok lázadó, ám stílusos megjelenése új trendeket teremtett, melyek mélyen hatottak a kultúrára és a társadalmi normákra.
Coco Chanel még a hetvenes éveiben is képes volt megújulni: zsinórdíszítésű kosztümjeivel, I vonalú ruháival és jellegzetes kiegészítőivel ismét felhívta magára a figyelmet. Ebben az időszakban a sztárokat és a nemzetközi elitet Hubert de Givenchy és Nina Ricci öltöztette. Az évtized végén elhunyt Christian Dior helyébe egy rendkívül tehetséges fiatal tervező lép: Yves Saint-Laurent, aki majd a hatvanas években alkot maradandót.
A divat világában továbbra is fontos szerep jutott a kreatív egyéneknek, akik képesek voltak újítani és érvényesíteni saját stílusukat. Chanel nem csupán a divatot formálta meg, hanem a nők önkifejezésének módját is, míg Saint-Laurent később a női emancipáció szimbólumává vált modern tervezéseivel. Az évtizedek elteltével mindkét tervező öröksége meghatározó maradt a divatipar számára, inspirálva a következő generációkat.
A női öltözködés történeti fejlődése különös figyelmet érdemel az 1950-es években. 1954-ig a divatban domináló X és Y testközeli vonalak uralják a stílust. Ezek a formák a nőiességet hangsúlyozzák, a szoknyák hossza lábszárközépig ér, mindezek mellett a kupolaformájú szoknyát és a vékony derekat alsószoknya segítségével érik el.
Az 1955-ös évtől kezdődően azonban új trendek bontogatják szárnyaikat: megjelennek az A és H vonalak, valamint a trapéz és hordó formák, amelyek a női test újabb interpretációját vezetik be. A szoknya hossza ekkor már csak a térd alá ér, ami új lehetőségeket teremtett az öltözködés terén.
A nyári divatban feltűnik a bikini, amely különösen népszerűvé válik a fiatal nők körében, így a strandszezon elengedhetetlen részévé válik. Ezzel párhuzamosan népszerű lesz a lábszárközépig érő halásznadrág is, amelyet a divatos lapos balerinacipővel viselnek. Az 50-es évek női divatjának szerves részét képezték a blúzok, szoknyák, kardigánok/bolerók, melyekkel remekül tudták hangsúlyozni a derékvonalat. Népszerűek voltak a világos színek és a virágminta.
A zenés programok során a lófarok frizura is elengedhetetlenné vált, amely nemcsak praktikus volt, hanem egyúttal a fiatal, lendületes nőiességet is megjelenítette. Ezek az új trendek nemcsak a ruhák formáját, hanem a nők önkifejezésének módját is megváltoztatták, hangsúlyozva a szabadabb és változatosabb divatirányzatokat.
Ez az időszak tehát nem csupán a technológiai újításokról szólt, hanem a társadalmi változásokról is, amelyek mélyen érintették a kultúrát és a fiatalok önkifejezését, új irányokat szabva ezzel a divat- és életstílusok számára.